Τρίτη 4 Αυγούστου 2009

Υψοφοβία Ακροφοβία


Ξέρω ότι υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι με αυτόν το φόβο ,εγώ πάλι νομίζω ότι φοβάμαι περισσότερο απ' όλους.
Έχω πολύ μεγάλη υψοφοβία ή καλύτερα ακροφοβία .Πιστεύω ότι είναι ακροφοβία αυτό που έχω ,γιατί όταν μπαίνω σε αεροπλάνο δεν φοβάμαι όταν είμαι σε διαμέρισμα σε όποιον όροφο και να είμαι δεν φοβάμαι ,φτάνει να μην είμαι στο μπαλκόνι.
Μένω στον πρώτο όροφο βγαίνω στο μπαλκόνι μου αλλά αν δεν είχε κάγκελα δεν θα έβγαινα ούτε για αστείο.
Αν είμαι σε διαμέρισμα ψηλότερο αποφεύγω να πάω σε μπαλκόνι άκρη άκρη και ας έχει κάγκελα.
Δεν ανεβαίνω σε σκάλα φοβάμαι ,ποτέ δεν ανέβαινα σε δένδρα όπως όλα τα παιδιά δεν μου αρέσει να πηγαίνω ταξίδια και να έχει γκρεμούς δεν πάω ποτέ σε άκρη από γκρεμό ,εγώ γκρεμό εννοώ και τα λίγα μέτρα .
Φοβάμαι να κοιτάξω οικοδομές όπου υπάρχουν εργάτες ψηλά και δουλεύουν .
Είναι απαίσιο συναίσθημα ακόμα και ταινία να δω με ύψη κλείνω τα μάτια.
Αν δω άνθρωπο ψηλά και δεν έχει κάποιο προστατευτικό με πιάνει κρύος ιδρώτας
Καμιά φορά σκέφτομαι πως αφού είμαι μάνα δεν πρέπει να φοβάμαι τέτοια πράγματα γιατί ίσως κάποια στιγμή χρειαζόταν να πάω στην άκρη να πάρω το παιδί μου και τότε νικάω το φόβο και λέω μέσα μου πως και στη φωτιά θα έπεφτα και πιο άκρη από την άκρη θα πήγαινα. Νιώθω δειλή που δεν μπόρεσα τόσα χρόνια να ξεπεράσω αυτό το φόβο σχεδόν καμιά φορά νιώθω ανάπηρη.
Θέλω να πέσω με αλεξίπτωτο!!!!!!!!!!! Μήπως μου φύγει ο φόβος!!!!!!!!!!! ΛΕΜΕ!!

32 σχόλια:

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

Βάλε με στη λίστα..έχω ακροφοβία , δεν μπορώ να περπατήσω σε άκρες παθαίνω σόκ..

ruth_less είπε...

Μεγαλώνει η λίστα... δεν νοιώθεις καμμιά φορά ότι, αν τύχει να είσαι στην άκρη, θα πέσεις άθελα σου; Εγώ το κατατάσσω στις ψυχοπάθειες πάντως (συμπεριλαμβανομένου του εαυτού μου πάντα εννοείται!).

Σου έτυχε να δεις έργο που κάποιος πέφτει από γκρεμό ή ουρανοξύστη; Δεν ταυτίζεσαι πλήρως εκείνη την ώρα; Το στομάχι αδειάζει, η καρδιά κτυπά σαν τρελλή και τα χέρια στάζουν ιδρώτα... Πα πα πα... μόνο που το σκέφτηκα ζαλίστηκα!

ruth_less είπε...

Υ.Γ. Πτώση με αλεξίπτωτο; Θα πεθάνω στην πορεία φιλενάδα από ανακοπή - αυτό είναι σίγουρο!

Global Greek είπε...

μμμμ, δεν ξέρω πως είναι να εχει ακρο/υψοφοβία, αλλά μηπως ειναι κατι που μπορει να μειωθεί..? ισως αν ψάξεις στο google να υπαρχουν sites που δινουν συμβουλές...? δεν ξέρω, μια ιδέα.. φανταζομαι το εχεις κανει, τι να πω.. Την καλημέρα μου απο χαμηλά ;-)))

DaisyCrazy είπε...

αν πέσεις με αλεξίπτωτο σίγουρα θα σου φύγει ο φόβος αφού θα τον έχεις αντιμετωπίσει. αλλά αν δεν πρόκειται για ένα φόβο που σου καθορίζει τη ζωή και όλες τις κινήσεις τότε μπορείς να ζεις και μαζί του. όλοι μας έχουμε φόβους και φοβίες.

Leni είπε...

Σταλαματιά μου, βίωνα απόλυτα το ποστ σου. Έχω κι εγώ την ίδια φοβία και ήταν πραγματικά σαν να διάβαζα ένα ποστ που θα μπορούσε να το είχα γράψει εγώ.
Κι εγώ θέλω να πέσω με αλεξίπτωτο!!! Αλλά πιστεύω δε θα είναι το ίδιο γιατί εκεί περιμένεις ότι θα πέσεις από πολύ ψηλά μπλα μπλα. Νομίζω η φοβία μου περιορίζεται στο να μην είμαι ασφαλής σε ύψος.
Φοβάμαι να ανέβω ακόμα και σε σκάλα, από το τρίτο σκαλί και μετά τρέμω και μαγκώνω.

Τα τελευταία χρόνια προσπαθώ να ανεβαίνω τη σκάλα της Τάφρου Ντ'Αβίλα χωρίς βοήθεια, αλλά κάθε φορά νομίζω ότι εν να φυρτώ.

Richie είπε...

Οπως θα ελαλεν τζι ενας γνωστος μου "4 επισκεψεις τζι εν να 'σαι πομπα"
Σοβαρα τωρα, ουλλοι εχουμεν τους φοβους μας(οπως ειπεν τζιαι η Dorothea).Πρεπει να εβρεις(εβρουμε) τροπους να τους χειριζουμαστεν σε περιπτωσην αναγκης.

BUTTERFLY είπε...

Χα! Τελικα δεν ειμαι η μονη! Κατα καιρους εχω κανει διαφορες προσπαθειες να το καταπολεμησω, οπως διαφορα τρελλα παιχνιδια στο λουνα παρκ, αλλα παντα κατεληγα κατασπρη και καθιδρη!
Κι εγω θελω να πεσω με αλεξιπτωτο, αλλα εχω φτασει μονο μεχρι αλεξιπτωτο θαλασσης, που ομως δεν με πολυφοβιζει, μαλλον γιατι πανω απο το νερο δεν νιωθω να κινδυνευω ιδαιτερα!
Κουραγιο! Θα το ξεπερασουμε ισως καποτε!
Καλο καλοκαιρι!

dokisisofi είπε...

"Αν δω άνθρωπο ψηλά και δεν έχει κάποιο προστατευτικό με πιάνει κρύος ιδρώτας"

δεν κατάλαβα τι θες να πεις

ρίτσα είπε...

νομίζω εννοεί ότι φοβάται για τον άνθρωπο εκείνο, ότι μπορεί να πέσει, έτσι σταλαματιά;

το έχω και εγώ αυτό. όχι τόσο έντονο.

Phivos Nicolaides είπε...

Σταλαματιές από φοβίες...

eirini είπε...

Δεν πειράζει βρε Σταλαματιά μου! Φυσικό είναι... όλοι έχουμε τις φοβίες μας! Είναι όντως τρομακτικό πράγμα το ύψος. Πολλοί πιστεύω έχουν αυτή την φοβία! Σε φαντάζομαι πάνω σ'ένα ψηλό βουνό άκρη-άκρη χαχαχα!!! Εγώ τα ύψη δεν τα φοβάμαι, αλλά αν δω π.χ. μία κατσαρίδα είμαι ικανή να φύγω από το σπίτι!!!

Καλό βράδυ!!!!

Aceras Anthropophorum είπε...

Σταλαμαθκιά βάλλω τζιαι γω υπογραφή σε ότι είπεν η Dorothea τζιαι Richie. Αν δεν σε κάμνει πολλά ανάπηρη μάθε να ζείς μαζί της, αν όχι είναι ότος 4-5 επισκέψεις. Έχει μεθόδους που σου ξιπρογραμματίζουν την φοβία. Είναι ίσως που τα εύκολα ψυχολογικά ζητήματα να αντιμετωπιστούν. Μόνη σου όμως εν πολλά δύσκολο. Μόνη σου μπόρεις να μάθεις να ζιεις μαζι της.

stalamatia είπε...

Αχτίδα
Σε βάζω δίπλα να είμαστε πολλές εκεί πάνω ,να μη φοβόμαστε.

Ρούθι
Και εγώ στις ψυχοπάθεις το βάζω .Κρίμα στα (νιάτα) μου που έχω και άντρα αλεξιπτωστιστή φτου μου η φοητσιάρα.

stalamatia είπε...

Global Greek
Καλύτερα που δεν ξέρεις αυτόν το φόβο.Μπορεί να είμαι βράχος σε πολλά άλλα στη ζωή μου αλλά σε αυτό είμαι να με κλαιν οι ρέγγες.

Δωροθέα
Μαθαίνεις να ζεις με τους φόβους σου ,μακάρι όλοι οι φόβοι μας να ήταν τέτοιοι.

stalamatia είπε...

Λένι εχω πει πολλές φορές ότι δεν θα φοβηθώ και θα περπατήσω άκρη αλλά πάντα δειλιάζω ή θα ανέβω σκάλα χωρίς κεικλιδώματα αροστερά και δεξιά αλλά πάντα κάνω πίσω.

Ριτς
Ίσως σε ώρα ανάγκης πραγματικής ανάγκης νατα βγάλω πέρα, δεν είμαι άτομο που τα βάζω στα πόδια εύκολα.

stalamatia είπε...

Πεταλούδα
Μα εσύ είσαι φοβερή αφού κάνεις και αλεξίπτωτο θαλάσσης. Καλό καλοκαίρι

Δόκη

Είναι ο φόβος ότι θα πέσει κάτω είναι κάτι που δεν το θέλεις ,τον δικό μου φόβο βιώνω εκείνη τη στιγμή.

stalamatia είπε...

Ρίτσα
Χαίρομαι που είναι λιγότερος ο φόβος σου,με καταλαβαίνεις όμως έτσι?

Φοίβος
Σταλαματιές που γίνονται κολύμπα!! χα χα χα

stalamatia είπε...

Ειρήνη
Τώρα πια ξέρω τους φόβους μου και προσέχω να μην τους προκαλώ(με λίγα λόγια τους αποφεύγω).

Ασερα
Ασε μην μου βρούν κι'άλλα κουσούρια και δεν ξεμπερδέψω ποτέ μ'αυτούς.

stalamatia είπε...

Ψυχία
Θα με αναλάβεις????!!

Ανώνυμος είπε...

Έχω ακριβώς το ίδιο πρόβλημα (και μεγάλο). Κάνε ψυχοθεραπεία, αλλά με συμπεριφορική μέθοδο (αυτή αποδίδει καλύτερα στην περίπτωση). ΚΑΛΉ ΤΥΧΗ!

jf είπε...

Πού τζιαι πού έχω νάκκον κλειστοφοβία...
Προτείνω να πάμεν ούλλες/οι ομαδικώς, εννά μας κάμει τζιαι καλλύττερην τιμή! χεχε

nic είπε...

φοβίες έχουμε όλοι
μην πιέζεσαι...
εάν κι όταν χρειαστεί πιστεύω θα κάνεις την υπέρβαση...

:)

Ανώνυμος είπε...

Έχω ακριβώς το ίδιο.δεν ξερω αν το παθένει κανεις αυτό αλλα όταν πηγένω στο waterpark και πρεπει να ανεβώ τις σκαλες............στα σκαλιά φοβάμε παρα παρα παρα πολύ αλλα μεσα στα παιχνίδια δεν φοβάμε καθόλου.αντιθέτως τρελενομαι για τα παιχνίδια αυτά!!!μακάρι να εβρισκα ένα τρόπο να το ξεπεράσω!

Ανώνυμος είπε...

Προσοχή!Οι άνθρωποι με τάση για ψυχικές διαταραχές πρέπει να προσέχουν διπλά ή τριπλά όταν είναι να πάρουν κάποια ψυχοδραστική ουσία.
===================================

Δε σας προτείνω κάτι. Σας λέω απλώς μια ιδέα. Εγώ έχω μια πολύ ψιλούλα υψοφοβία, περισσότερο ιδέα, δε με ενοχλεί, είναι σχεδόν 'υγιής' [---> μη πέσω και τσακιστώ] .

Μια καλή εξομοίωση χωρίς να πέσετε με αλεξίπτωτο

1)είναι μέσω των διασπαστικών-dissociative ουσιών ή

2) μέσω του συνειδητού ονειρέματος - Lucid dreaming [για αυτούς που φοβούνται τις ουσίες - και καλώς τις φοβούνται κατ αρχάς - εκτός από τα ύψη και τις άκρες.

Το συνειδητό ονείρεμα θέλει αρκετή δουλειά, εκτός αν κάποιος έχει 'ταλέντο' ενώ τα διασπαστικά είναι πιο αποτελεσματικά , αν και για αυτά, αν δεν υπάρχει η εμπειρία ή η συμβατότητα, πρέπει να μάθει κάποιος να πλοηγείται για να προκαλέσει ένα όραμα στον εαυτό του. Φυσικά υπάρχει και το σημαντικό ρίσκο του τρόμου για κάποιον απρόσεκτο ή ανυποψίαστο ή κάποιον με υποβόσκουσες άλλες διαταραχές.

Δε μιλάω μόνο για περιπτώσεις που το πρόβλημα είναι τόσο έντονο που δημιουργεί προβλήματα 'σημαντικά' στην καθημερινότητα. Μιλάω γενικά.

Ο καθένας θα πρέπει να μπορεί να αποφασίζει για τον εαυτό του.

να είστε καλά

Ανώνυμος είπε...

εχει δίκιο κι ο μάγκας που μιλάει για θεραπεία στις εξτριμ περιπτώσεις

οι φοβίες είναι οι πιο εύκολες 'παθήσεις' να αντιμετωπιστούν

χαχαχα κι η αδερφή μου έχει αυτό με τις κατσαρίδες. όλες οι φοβίες έχουν και αρχή. απο κάπου ξεκινούν. αν και κάποιες σχολές θεραπείας θεωρούν πως δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να σκαλίζεις πάντα τα παλιά.

έχει πάντως φιλοσοφικό ενδιαφέρον το πως δημιουργούνται οι φοβίες και οι άλλες νευρώσεις

καλή χρονιά σας είπα?

stalamatia είπε...

Aνώνυμε 1-2
Προτιμώ να φοβάμαι τα ύψη παρά να πάρω φάρμακα και μιλώ για όλα τα φάρμακα!

Ανώνυμος είπε...

επιτελουσ κ νομιζα κ εγω οτι ειμαιη μονη τοσο ακραια.... το ιδιο σκεφτομαστε ακριωςσ φετος ειπα να ναω να πεσω με αλεξιπτωτο μηπως κ το ξεπερασω... τουλαχιστον θα δοκιμασω σκληρο να το ακουσ.....

Ανώνυμος είπε...

κι εγώ φοβάμαι πολύ να είμαι κάπου στην άκρη , όπως σε θάλασσα που δεν έχει κάγκελο , σε γέφυρα που είναι πάνω από λίμνη κτλ. Είχα πάει στις πρέσπες και ανέβηκα σε μια γέφυρα πάνω από λίμνη που δεν είχε κάγκελα και τέτοια , με είχε κόψει κρύος ιδρώτας , έτρεμα από τον φόβο μου και έκανα κάτι μικροσκοπικά βήματα....!

Ανώνυμος είπε...

επίσης στον ύπνο μου βλέπω να είμαι σε ένα μαγάλω ύψωμα, στην άκρη , να ζαλίζομαι και να πέφτω με δύναμη , η καρδιά μου να σφίγγεται και πριν ακουμπήσω στο έδαφος πετάγομαι από το κρεβάτι.

Ανώνυμος είπε...

Οι περισσότεροι μπερδεύουν την Υψοφοβια με την Ακροφοβια. Ενώ δεν είναι το ίδιο.

Ανώνυμος είπε...

Έλενα