Τετάρτη 27 Μαΐου 2009

Πιπέρι στο στόμα


Ενας τρουλλοκαλόηρος απού τον αη Μάμα
επήε τζιαι παρήτζιηλε του βίλλου του ένα σάμα
Αγράθκια τον εφόρτωσε τζιαι πα στο παναύρι
μια κόρη τον εσσιάστηκε από το παραθύρι
Τζιαι ρε τρουλλοκαλόηρε πόσα πουλάς τα αγράθκια?
Στο σηκωτήρι τέσσερα στο τρουλλοπόϊ πέντε
άμα κουμπήσει ως το μαλλί τζιάμπα σου τζιαι τα κοσπέντε.

Υ.Γ
Η αλήθκια ένι ότι αντρέπουμε .

26 σχόλια:

Anef_Oriwn είπε...

Stala(g)matia,
Shερετούμεν!

Είπες μας το μιλλωμένο το τραούιν σου, τζι’ ύστερα επέταξες μας τζιαι έναν “αντρέπουμε”! Κάτι εν γωνιάζει!
Αν όμως πράγματι αντρέπεσαι να μεν μεταφέρω εδώ κανένα από τα γαμοτρά(γ)ου(δ)α που ξέρω – όπως ας πούμεν “Το πάλιωμαν του Βίλλου τζιαι του Πούττου”, του “εθνικού” μας ποιητή Βασίλη Μιχαηλίδη!

Anef_Oriwn
Τετάρτη 27/5/2009 – 9:20 μ.μ.

stalamatia είπε...

Ανευ
Εχω τζιάλλα είπε μου τα η θκιά μου .
Η αλήθκια νιώθω άβολα που τα γράφω αλλά θα τα γράψω.Μπορείς να γράψεις ότι θέλεις ,στο κάτω κάτω εν τζιαι ξητιμάζουμε κανένα. χα χα χα

Anef_Oriwn είπε...

Stala(g)matia,

Αποτελούν κι αυτά κομμάτι του παραδοσιακού πολιτισμού μας!
Είπεν κάποτε ο ποιητάρης ο Άζινος (βοσκός στο επάγγελμα όπως τζι’ Λιασίδης) σε μιαν κοπέλα που μόλις είχε αγοράσει ένα ποδήλατο και του ζήτησε να της φτιάξει έναν τραγούδι:
“Έθελα ναν’ η βίλλα μου σέλλα του ποδηλάτου
Τζι’ εσούνη καβαλλαρισσα, ίντα καλα θεννα ‘τουν!”
Anef_Oriwn
Τετάρτη 27/5/2009 – 9:40 μ.μ.

jf είπε...

Χαχαχα! το ΥΓ εν το καλλύτερον!!

ruth_less είπε...

Σταλαματιά μου,
να μεν αντρέπεσαι... κάμνεις αναμετάδοση - δεν έχεις την ευθύνη της συγγραφής :))

Gourounella είπε...

Την αλήθεια μου θα την πω δεν το πολυκατάλαβα!! Μια μετάφρασης από κάτω; Και να πεις πως δε το μιλώ το κυπριακό..αφού μιλώ το!

ρίτσα είπε...

αρέσκει μου που θεωρούμεν ότι οι προηγούμενες εποχές εν εξέραν τίποτε που σεξ, τέλοσπαντων, πέμας τζιάλλα εν ενδιαφέρον

η αλήθκεια ομως τα αγράθκια εννε κατάλαβα τι ενι

dokisisofi είπε...

ούτε εγώ εκατάλαβα

παρακαλώ κάποιος να μας το εξηγήσει στίχο-στίχο

the Idiot Mouflon είπε...

Όπου να'σαι θα σου ζητήσουν και αναπαράσταση με εικόνες Σταλαγματιά, βούρα χώστου τωρά!

stalamatia είπε...

Ατε να εξηγήσσω λίγο Φωτογραφίες ένε σειη ούτε αναπαράσταση

Ενας διαολοκαλόγηρος από τον Αγιο Μάμα
Επήγε και παρήγηλε του βίλλου του ένα σαμάρι
Αδράχτια του εφόρτωσε και πέι στο πανηγύρι
Μια κόρη τον είδε από το παραθύρι
Και ρε διαολοκαλόηρε πο΄σο πουλάς τα αδράχτια?
Όταν σηκώσεις τα πόδια, σου δίνω τέσσερα
άμα δω και τα σκέλια σου , δίνω πέντε
Αμα σου τη ακουμπήσω ως το μαλλί τζάμπα και τα εικοσιπέντε.

Ελπίζω να καταλάβατε

dokisisofi είπε...

Απορίες:

-σαμάρι
-αδράχτια;
-μαλλί;

δλδ;τί θέλει να πεί ο ποιητής;

phlou...flis είπε...

Είσαι ρεζίλω τζιαι ποθκιάντραπη. Ούτε μια μετάφραση για μας που δεν κατέχουμε;

stalamatia είπε...

Μα πόθεν σας εφέραν ?Πιο πάνω έσιει μετάφραση καλλύτερη ενι ηξέρω χα χα χα .Μα είσαστιν τέλλεια χωραϊτες?

Anef_Oriwn είπε...

Καλά κόρη Stala(g)matia, είπες να το παίξεις “ποθκιάντραπη”, [που λαλεί τζι’ ο Phlou...Flis, πιο πάνω], εν ήβρες τζιαι ΣΥ έναν πιο εύκολα τραούιν να μας βάλεις; Μ’ όλο το σεβασμό, νομίζω ότι η μετάφραση που (ΜΑΣ) έκανες κάπου έχει κενά και έχει δίκιο η Dokisisofi, όταν διερωτάται “… τί θέλει να πεί ο ποιητής;”. Ως τζι’ εγιώ που πιάνω πουλιά στο αέρα πάνω σ’ έτσι θέματα, νοιώθω ότι κάτι εν ταιρκάζει, γι’ αυτό θα τολμήσω και θα επιχειρήσω να πω τη δικιά μου άποψη επί του επίμαχου θέματος.
Πρώτα να πούμε, για τους μικρότερους τζιαι τους χωραΐτες που ίσως δεν γνωρίζουν ότι το αδράχτι είναι ξύλινο εργαλείο που χρησιμοποιείτο για το γνέσιμο του μαλλιού των πρόβατων. Φωτογραφία με απεικόνιση μπορείτε να δείτε στα links http://www.tallos.gr/products.asp?id=1119 και http://www2.cytanet.com.cy/athienou-ka-dim-la/adraxti.htm. Με λίγη (ΜΟΝΟ) φαντασία μπορείτε να υποθέσετε και με ΤΙ μοιάζει!!! (Τα ευκόλως εννοούμενα παρά και λείπονται ...). Ο ποιητής συνδυάζοντας κάποια από τα (συστατικά) μέρη του αδραχτιού και εργασίες που γίνονται με το αδράχτι, όπως το σήκωμα του που κάνει η γυναίκα στη φωτογραφία (εξ ου και το “σηκωτήρι” – που ο ποιητής μάλλον υπονοεί το σήκωμα του ... βίλλου), κρατώντας το (το αδράχτι) στον αέρα και τυλίγοντας πάνω την κλωστή από το πλυμένο και επεξεργασμένο μαλλί του πρόβατου (να το και το “μαλλί” που έχει σχέση με τες τρίχες του εφηβαίου του άντρα και της γυναίκας), λεει (ο ποιητής) τα δικά του μιλλωμένα!
Για τυχόν απορίες θα επανέλθω (αν θέλετε φυσικά) ...

Anef_Oriwn
Παρασκευή 29/5/2009 – 5:51 μ.μ.

Aθηνά Π.Κ. είπε...

Tώρα να πω ότι το κατάλαβα, ψέματα θα ναι , δεν κατάλαβα τίποτα , λίγες λέξεις μόνο !!
Να υποθέσω οτι είναι κάτι σαν τα Σαμιώτικα αθυρόστομα τραγούδια που λένε τις απόκριες ?? Μάλλον !!
Το εφόρτωσε, κόρη, παραθύρι , πόσα πουλάς , τέσσερα, πέντε μαλλί , αλήθκια και τ αντρέπουμε , αυτά τα ξέρω, τα άλλα δεν τα κατάλαβα Σταλαματίτσα , αλλά δεν πειράζει !!

Να αφήσω την σαμιώτικη καλησπέρα μου με ένα χαμόγελο

stalamatia είπε...

Τι έπαθα η μαύρη τι έπαθα!!!!!
Εν καλά που λαλεί τζιαι το αγρινό που να πάω να χωστώ!!!!.
Κοίτα να δεις τι βρήκα στο Γιαγκουλή
Τρουλλοπόϊ - Τρουλλοπάθκιασμα= Με ανηψωμένα τα γυναικεία σκέλη (Εχω ξεφύγει τελείως δεν το συζητώ και έχω σκάσει στα γέλια με την όλη υπόθεση) και παραθέτει ο Γιαγκουλής παρακάτω =Στο διπλοπόιν τέσσερα , στο τριπλοπόιν πέντε τέλεμα στο τρουλλοπόθκιασμα διώ τα με το σάμα.

Διπλοπόιν== Οκλαδόν
τριπλοπόιν==με τον έναν αντρικόν μηρό διαμέσου των δυο γυναικείων .
Προβλέπω να βγει ακατάλληλο το μπλογκ μου.
Ανεφ έφκαλε λοαρκασμόν εσού τωρά που είσαι πιο σαίνι.
Τ.Γ.
Και στο τέλος ε'ίχαμε να κάμουμε με έναν δκιαολοκαλόγερο.

Ακούστε και ένα εύκολο

Μόρφου τζιαι Συρκανοχώρι
Εν κάμνουν καθόλου ζόρι
Κάτω τζιει που το Πογάζι
μόνη της το κατεβάζει
Που τη Λεμεσό τζιαι τζιει
εν φορεί καμιά βρατζιεί.

Diasporos είπε...

Κκιάορκας εμάθαμεν τζιαινούρκες λέξεις.

stalamatia είπε...

Ζαμανφου μου
Ημίσιη μου τζιαι γιώ

Ρούθι μου

Η μησή δική μου τζιαι η άλλη μισή του καλοήρου χα χα χα


Δόκη μου
Εκατάλαβες έστω τζιαι λλίο?

stalamatia είπε...

Γουρουνέλα μου
Καλωσόρισες στη γειτονιά μου,έππεσες πάνω στα ακαταλαβίστηκα
έτο τζιαι μέναν είπαμουν τα εν παλιές κουβέντες θέλουν λλίον παραπάνω ερμηνεία τζιαι μάλλον εν μπορώ καλύττερα.

Φλούφλη μου
Όπως εκατάλαβες εφκάλαμε τζιαι το σοιηνί τζιαι το παλλούτζιη.

stalamatia είπε...

Ρίτσα μου
Θα βρίσκω πιο εύκολα κυπριακά

Το αγράχτι είναι το αδράχτιπου εγνέθαν το νήμα παλιά.


Αγρινούλη μου
Είδες ήντα μπου έπαθα? Ετο τωρά γυρεύκω ένα τζιαίρρατο να χωστώ μέσα.

stalamatia είπε...

Αθηνά μου
Κοντέψαμε να μην τα καταλάβουμε και εμείς τα γραφούμενα μου.
Είναι αθυροστιμίες του καρναβαλιού .Βλέπεις εγώ άκουσα εκλογές και για ένα περίεργο λόγο θυμήθηκα τα καρναβάλια. χα χα χα .

Διάσπορε μου

Είδες είδες εν να μορφωθούμε εν το συζητώ.

Anef_Oriwn είπε...

Stala(g)matia,

Τελικά “όποιος νεκατώνεται με τα πίτερα, τον τρων οι όρνιθες (κότες)”!!! Κι ΕΣΥ κάπου έμπλεξες! Εκτός κι αν πήγαινες γυρεύοντας! 

Anef_Oriwn
Σάββατο 30/5/2009 – 11:28 π.μ.

stalamatia είπε...

Ανεφ μου
ΤΡώντον οι κότες τα κοτοπουλάκια τα κοκόρια οι τσαλαπετινοί ακόμα τζιαι οι φαραώνες.Χα χα χα ξέρω τζιάλλα πιο κατανοητά τωρά όμως βάλλω μπενταντίν στις πληγές μου ,άμαν κλείσουν θα δώ.

dokisisofi είπε...

εξακολουθώ:(

stalamatia είπε...

Δόκη μου
Ενα περίεργο πράμα και εγώ εξακολουθώ να είμαι.....εκτεθειμένη και έτσι σκέφτηκα να το κάνω όπως οι πολιτικοί θα κάνω μιαν άλλη ανάρτηση να ξεχαστεί τούτη,.Ενεν έτσι που κάμνουν οι πολιτικοί? Κάμνουν μιαν άλλη βλακεία για να ξεχαστεί η προηγούμενη(μεν φαντάζεσαι ότι έχουν παραπάνω νουν που μένα).Κλαπ κλαπ την κάνω.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΔΕΝ ΤΑ ΠΟΛΥΚΑΤΑΛΑΒΑ ΑΛΛΑ ΔΙΑΒΑΣΑ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΤΗ (ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ )ΠΟΥ ΕΚΑΝΕΣ.ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΟΛΑ.

ΑΝ ΔΕΝ ΒΑΡΙΕΣΑΙ ΕΧΕΙΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΑΚΙ.ΓΙΑ ΠΕΡΑΣΕ.